Instant Updates

Entering the Dark Age of Malaysia...

Monday, December 25, 2006

Hillarious Karangan ; Don't Try This In STPM !

To score well in exam, you need 80% of effort and hardwork and 10% of genius. And how about another 10% ?Well I've just spotted a few photos in the internet that are really really funny. Trust me, they are all about writing a good Karangan. I dont think this guy did get "A" for his karangan (essay), but for sure what he wrote for the title "Keluarga Saya" is a masterpiece of Malaysian Education nowadays. So, the remaining 10% you need not just in exam, but also in life is the SENSE OF HUMOUR!!!!!!!!

Because of the poor resolution of the original photos, I will copy the contents and post it together with the pictures.

.
.
.
.

.

.

"Keluarga Saya"


Semua orang didunia ini ada keluarga. Keluarga ialah family dalam bahasa orang putih. Keluarga mempunyai ayah, ibu, Abang, kakak, adek, nenek, datuk, pakcik, makcik, dan etc, etc .




Pertama kali saya ingin memberi tahu bahawa semua orang didunia ini mempunyai keluarga yang aman damai dan tidak berperang tetapi ada juga yang tidak damai kerana mereka berperang.



Saya ingin menceritakan pula tentang keluarga saya. Saya mempunyai seorang ibu and dan ayah tetapi ibu saya kata dia pernah tidur dengan tiga orang lelaki di hotel ^ di mana dengan itu sah bahawa saya ini anak luar nikah kerana darah saya berlainan dengan ayah saya.....
.
.
.

.
.
.

.
.



.....yang ada di rumah ini. Ayah tidak peduli bila ibu keluar denagn lelaki lain. Ibu pula tidak risau jika ayah tidak pulang kerumah walaupun hampir satu bulan.

Kakak dan abang saya tidak lagi bersekolah kerana mereka sudah berhenti. Kakak saya cantik seperti mirip wajah Marilyn Monroe yang sudah mati itu. Dia mati kerana terlanggar motokar datuk saya yang enjinnya berkuasa 500 cc. (Comment from the marking teacher : Ceritanya keluar daripada tajuk)

Abang saya handsome atau kacak seperti Amilabh Bachan atau Sunjay Dutt, kadang muka dia berubah seperti Aacapan bila dia baru bangun tidur. Bila dia habis mandi muka dia macam muka dia sendiri. Itulah kelebihan abang saya.

.

.

.

.
.
.



Seterusnya saya menceritakan tentang adik saya. Walaupun saya tidak ada adik tetapi saya tipu kamu dengan mengatakan bahawa saya ada adik.


Demikianlah cerita tentang keluarga saya bahagia walaupun sebenarnya tidak. Sekian harap maklum.



Yang Ikhas:-
Bob

(Comment from the marking teacher : Dalam karangan biasa tidak perlu menggunakan bahasa diri ianya cuma untuk "surat lama")




The marks for this fabulous essay? 23% out of 100%.
*Clap Clap Clap*








Attention : We need more information or interesting articles from all of you. Please send your items to lighthousefly@hotmail.com and get them posted in Jit Sin Express.


C. Guevara

2 comments:

Anonymous said...

that guy got 2 1/2 not 23%

Anonymous said...

izzit??? i tried to enlarge the size of the picture but falid... low resolution... thanks for telling anyway!:P
or else i wouldnt know